Меню

«Острови небезпек»

Ольга Надорожна,
Ірина Дячук,
вчителі Іванківської ЗОШ І-ІІІ ст..
Борщівського р-ну Тернопільської обл..

Виховний захід
з основ здоров’я і безпеки учнів
«Острови небезпек»


Тема. Безпека учнів удома і в школі

Мета. Поглибити знання учнів про вогонь, газ, електрику, воду, їхній вплив на здоров’я людини, виробляти вміння правильно користуватися побутовими приладами. Формувати навички правильної поведінки під час різних небезпек, самодопомоги і допомоги при них. Розвивати спостережливість, увагу, дисциплінованість. Виховувати почуття відповідальності, взаємодопомоги.

Обладнання. Плакат «Уникай! Запобігай! Дій!», куб, макет телефону, таблиця «Сенкан», малюнки (дерево, картинка, кораблик), вирізані з червоного і зеленого картону кружечки, вогники, краплинки, презентація (19 слайдів)

Хід заняття

І. Організаційний момент

1-й ведучий Світ, який нас оточує, приховує багато загадок і таємниць. Щосекунди в ньому відбуваються різні події. Частину з них ми навіть не помічаємо, інші — нам просто цікаві, а деякі можна використати задля власної потреби. Але є події, які завдають людині шкоди.

2-й ведучий На жаль, існує чимало таких місць, де підстерігає біда. На вулиці небезпечним може стати транспорт, у будинку може статися аварія, свійські тварини можуть укусити, є ризик отруїтися неякісною їжею або поранитися під час гри.

1-й ведучий Це місця потенційної небезпеки. Тобто вони безпечні, якщо дотримуватись усіх правил, але стають загрозливими, якщо цих правил не дотримуватись.

2-й ведучий Правила безпечної поведінки — прості, дотримуючись їх ви ніколи не потрапите в біду, а якщо скоїться небажане — то будете знати, як вийти з небезпечної ситуації, не втративши при цьому бадьорого духу й здоров'я.

1-й ведучий Сьогодні ми продовжимо засвоювати правила безпечної поведінки і почнемо з розминки.

Вітамінна АБЕЦЕДЕЙКА

Клубна година «Вітамінна АБЕЦЕДЕЙКА»

Мета заняття : ознайомити дітей з поняттям «вітаміни», «асорті». «авітаміноз», «гіповітаміноз» , з’ясувати, яку роль відіграють вітаміни в організмі людини, якими вони бувають, в яких продуктах містяться, формувати бажання вести здоровий спосіб життя для збереження і зміцнення здоров’я; розвивати уважність, мислення; розширювати світогляд; виховувати культуру взаємин.


Хід заняття

І. Вступне слово. Оголошення теми і мети заходу

У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього,
винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки.
Тож я запрошую вас сьогодні на пізнавально-розважальне шоу «Вітамінна АБЕЦЕДЕЙКА».

Слайд

Безымянный

Здоров'я - найдорожчий скарб.

План-конспект гри - мандрівки

Клас – 3                                                                                                         Дата проведення -

Тема. Здоров'я - найдорожчий скарб.


Мета : формувати знання учнів про здоровий спосіб життя, розвивати усне мовлення, логічне мислення. Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Обладнання : карта подорожі складена з шести частин, ребуси, малюнки героїв подорожі, малюнки для гри «Здогадайся, хто ти».

Використана література :
1. Михасюк Т.В., Файзенберг О.В. Лікуємося без ліків: Урок здоров'я//Розкажіть онуку. – 2005. – №11-12. – С.34-37.
2. Скаковська Л.З. Стежина Здоров'я: Екскурсія для наймолодших//Розкажіть онуку. – 2005.- №11-12. – С.32-33.
3. Стеценко Т., Романенко О. Рослинки-здоровинки: Інтегроване заняття з розвитку мовлення//Розкажіть онуку. – 2005. – №16-17. – С. 36-37.

Хід роботи

І. Організаційна частина. Мотивація діяльності учнів.

- Добрий день, діти! Ой, який цікавий в мене сьогодні був ранок. Здогадайтесь, кого я сьогодні зустріла ? Ні, не вгадали. Все ж таки я вам розповім, тільки запам’ятайте, це — секрет.
Я бачилась з піратом Дрейком. Він розповів мені свою таємницю, що давним-давно, років 100 тому, далеко-далеко звідси на острові сховав він скарб і намалював карту, як знай¬ти його. Але одноокий Сільвер вкрав у нього цю кар¬ту, розірвав її на шматочки, і розкидав їх по всьому світу. І тепер, щоб знайти цей скарб, потрібно зібрати усі ці шматочки і скласти з них карту. Але йому це вже не під силу, адже він постарів. Тому він запропонував знайти скарб нам. Так ось, якщо у вас є бажання знай¬ти скарб, вирушаймо в дорогу, на пошуки скарбів.

Здоров'я дитини

Піклуйтеся про фізичне здоров'я дитини
1. Намагайтеся вести здоровий спосіб життя. Створіть у сім'ї атмосферу пошани та здоров'я.
2. Дотримуйтеся режиму, що відповідає вікові дитини, особливо у вихідні дні. Наблизьте його до того режиму дня, до якого вона звикла в дошкільному навчальному закладі.
3. Зробіть активний відпочинок у вихідні дні звичним способом життя родини. Практикуйте виїзди на природу з проведенням рухливих і спортивних ігор за участю всіх членів родини. Пояснюйте дитині правила зоров'язбережувальної поведінки.
4. Використовуйте в оздоровленні дитини засоби природного загартовування: сонце, повітря і воду. Пояснюйте їх позитивний вплив на здоров'я. Загартовувальні процедури виконуйте разом з дитиною.
5. Використовуйте слушну ситуацію, щоб задовольнити цікавість дитини щодо будови і функцій органів та систем організму. Підготуйте ілюстративний матеріал, наукову інформацію, адаптовану до сприймання дитиною дошкільного віку. Ці матеріали є у «Великій енциклопедії для дошкільників», атласі «Людина»(для дошкільників), передплатних виданнях: «Азбука здоров'я", «Дерево пізнання» тощо.
6. Доводьте дитині на власному прикладі необхідність піклування про організм. Пояснюйте свій стан здоров'я, причини захворювання і способи подолання недуги. Акцентуйте увагу на засобах нетрадиційної медицини (точковий масаж, льодотерапія, фітотерапія тощо).
7. Навчайте дитину правил догляду за органами тіла. Під час виконання гігієнічних і загартовувальних процедур використовуйте фрагменти з фольклорних і літературних творів, дидактичні вправи: «Зроби навпаки» , «Що потрібно, щоб бути чистеньким?», «Що зайве, чому?» тощо.

Зелена аптека

Берднік Надія Анатоліївна, вихователь,Кам'янець-Подільский НВК з центром реабілітації слабозорих дітей
                                           Зелена аптека

                                                 Усний журнал

Мета : Активізувати і розширити знання дітей про лікарські рослини своєї місцевості ,отруйні рослини навколо нас, їх походження та значення в житті людини . Виховувати дбайливе ставлення до вичерпних рослинних лікарських ресурсів ; раціональне їх використання . Обережно ставитися до рослин , які мають отруйні властивості.Розвивати пізнавальні інтереси учнів , пам'ять , уяву .
Обладнання : Малюнки лікарських рослин місцевості , фонограми пісень „ Несе Галя воду ” , „ Цвіте терен ” , „ Ой у лузі червона калина ”, чаї : з ромашкою та перцевою м'ятою, малинове та смородинове варення, пиріг з калиною , пиріжки з яблуками .

                                                                 Хід заняття :
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми заняття

Целебные травы


Наступили дни целебных трав –
Мяты, иван-чая, зверобоя.
Их в пучки душистые собрав,
Из лесов несу цветы с собою.
Всё целебно: лес, луга, поля,
Подорожник, заросли тимьяна,
Щедрая прекрасная земля,
Словно лекарь, нам врачует раны!

Картопля

Мета: узагальнити знання учнів про овочеву культуру – картоплю; сприяти розвитку у учнів естетичних смаків, творчої уяви,фантазії, креативного мислення; формувати культуру спілкування, почуття дружби і взаємопідтримки; виховувати охайність і старанність в роботі.

Обладнання: карта світу, бульби картоплі, інструменти, кухонний інвентар, посуд для приготування та сервірування овочевих страв, серветки, таблиці, продукти харчування.

Ведучий. Діти, на уроках ви знайомилися з картоплею, а сьогодні ми більш докладно зупинимося на цій культурі. Наше свято присвячується цариці нашого столу – картоплі.
У нашому святі приймають участь представники різних сфер діяльності.
Слово надається вченим-історикам.


1-а учениця. Картопля постійно присутня в нашому меню. Без борщу, без картоплі, без вінегрету і обід не в обід, і вечеря нуднувата. У важкі роки картоплина рятувала. Її пекли, варили, смажили, пекли з неї оладки, запікали, варили супи і киселі. Недарма називають її "другим хлібом"

Кожна людина-господар свого здоров'я

Кожна людина-господар свого здоров'я

Мета:закріпити уявлення дітей про те, що здоров‘я – найдорожчий скарб людини; формувати розуміння необхідності ранкової гімнастики, особистої гігієни, режиму дня для здоров‘я; викликати інтерес до здорового й активного способу життя;  виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я,прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом.

Обладнання. Плакат “Здоров‘я – найдорожчий скарб”, прислів‘я та приказки про здоров‘я, музичні твори, магнітофон, мікрофон.

Хід свята

Ведуча. Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здоровий і веселий - щастя не мине!

Учитель. Усім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров'я - це найдорожчий скарб. Із давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров'я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здоровенькі були!», «Дай, Боже, здоров'я!», «Доброго вам здоров'я!», «Здрастуйте!», «Бувайте здорові!»

- А що треба робити, щоб бути і почувати себе щасливим і радісним, тобто, як же берегти своє здоров'я? (Відповіді дітей).

Правильно ви, діти, сказали, щоб бути здоровими, треба вести здоровий і активний спосіб життя.

Подорож до країни Здоров'я

Ткаченко В.В.
Вчитель початкових
Класів

Виховна година 4клас

Тема. Подорож до країни Здоров'я.

Мета. Поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров’я;
Формувати навички збереження здоров’я;
розвивати мислення, увагу, пам’ять, мовлення, вміння
дотримуватись правил гігієни;
виховувати життєву потребу бути завжди здоровими як фізично,
так і морально; вміння спілкуватися.

Обладнання. Фонограми пісень, «чарівна скринька»,малюнки
овочів, фруктів, лікарських рослин.


Хід уроку

Вчитель.
Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясне сонце світить у вікно щодня,
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт,
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне,
А здорових і веселих щастя не мине.